Back to All Events

Besøk i Observatoriet

Tirsdag 27. september er historielagets medlemmer invitert til to like omvisninger i Observatoriet bak Soll plass, Observatoriegata 1, den ene kl. 18.00, den andre kl. 19.00. Vi kan bare være opptil 30 personer ved hver omvisning, derfor må vi be om forhåndspåmelding med prioritering av tidspunkt. Truls Aslaksby vil bidra med ekstra-foredrag utenfor, dersom noen skulle bli stående og vente.

Det astronomiske observatorium, som sto ferdig i 1833, er Oslo-universitetets eldse bygning, utformet av Christian Heinrich Grosch (1801-1865), og huset fra 1833 også Christopher Hansteen med kone og seks barn.

Påmelding med navn, antall personer og hvilken omvisning man ønsker å delta på, sendes til Sidsel Levin, e-post: sid-lev@online.no.

August 30

Vandring i Homannsbyen

October 26

Snublesteiner – mer enn et minnesmerke