Personvernerklæring for Frogner historielag

Denne personvernerklæringen redegjør for Frogner historielags håndtering av personopplysninger. Opplysningene samles inn for å utføre våre oppgaver overfor medlemmer og andre vi samarbeider med.

Behandlingsansvarlig i historielaget er styrets leder om ikke oppgaven er delegert. Henvendelser om innsyn, retting eller sletting av personopplysninger kan gjøres til post@frognerhistorielag.no eller i brev til Frogner historielag, Tidemandstuen, Tidemands gate 44, 0260 Oslo.

Medlemskap

Fra våre medlemmer innhenter vi navn, brev- og e-postadresser, og telefonnummer. Opplysningene benyttes til å gi tilbud knyttet til medlemskapet, og hvis aktuelt i forbindelse med søknader eller rapportering om driftstilskudd til historielaget. Personopplysninger lagres i en egen database, deles ikke med andre, og slettes når medlemskapet avsluttes.

Fotografering, filming

Frogner historielag tar bilder under våre arrangementer. Bildene av enkeltpersoner eller situasjoner der personer er lett gjenkjennelig kan publiseres i historielagets medlemsblad og sosiale medier uten samtykke. Medlemmene må selv reservere seg ved henvendelse til styrets medlemmer hvis fotografering ikke er ønskelig, og har et selvstendig ansvar for å bidra til at så ikke skjer. Ved fotografering der andre enn historielagets medlemmer er med, det være seg av enkeltpersoner eller i situasjoner der personer er lett gjenkjennelig, innhentes samtykke før bildene publiseres.

Påmelding til arrangementer

I tilknytning til historielagets arrangementer samler vi inn navn, kontaktopplysninger og eventuelle behov for tilretteleggelse. Disse personopplysningene blir kun brukt til å administrere arrangementet. Opplysningene slettes etter endt arrangement.