Frogner Historielag ønsker å bidra til at ungdom i Frogner bydel får økt forståelse og kunnskap om sin egen tilknytning til bydelen, historien, kulturminner, kultur og byutvikling.

Vi inviterer derfor barn og ungdom til å delta i en konkurranse. Du kan lage en fortelling om hva du liker best med bydelen, eller hva som er bedre her enn andre steder. Du kan også beskrive et sted som du har særlig tilknytning til, for eksempel steder å møte venner eller steder som gir mye energi.

Bidragene kan være tekster (redegjørelse, novelle, dikt etc.), fotografier, tegninger, tegneserier eller videoer. Du kan også sende inn billedserier og illustrerte tekster.

Du må i tillegg sende en kort tekst der du forklarer hvorfor akkurat dette er viktig for deg.

De innsendte bidragene blir vurdert av en jury, der medlemmene kommer fra historielaget og ungdomsrådet. De beste bidragene vinner Kr 1000.

Vinnerne blir kåret på et arrangement på Schafteløkken. Der vil vi også ha en workshop om kultur, historie og byutvikling i bydelen.

Det konkurreres i ulike aldersklasser:

– Småskoletrinnet 1-4 klasse

– Mellomtrinnet 5-7 klasse

– Ungdomsskole

– Videregående skole.

Bidragene sendes digitalt til historielaget ved Michael Hopstock: hopstockm@gmail.com.

Tegninger blir vurdert på grunnlag av fotografier av tegningene (Appen fotoscanner er fin når du skal avfotografere tegninger). Om du har videoer som er for tunge dokumenter til å sende i mail, så kan du sende en link til hvor juryen kan se dem.

De som kan delta er barn og ungdom som enten bor i bydelen, går på skole i bydelen eller har en sterk tilknytning til bydelen. Øvre aldersgrense er 20 år.

Når du sender inn bidrag må du oppgi:

Ditt navn, skole og klassetrinn.

Om du går på en skole utenfor bydelen, må du oppgi din adresse.

Fristen for innsending er: 17 februar 2023.