Back to All Events

Hva skjer på gateplan?

• Schafteløkken 2 Zahlkasserer Schafts Plass Oslo, Oslo, 0267 Norway (map)

Debattmøte tirsdag 13. februar kl. 19.00 på Schafteløkken om hva som skjer på gateplan – om samferdsel, tilgjengelighet, butikkdød og annet.

Historielaget ønsker å ta opp hva endringer i trafikkmønster og samferdsel gjør med livet vi kjenner i bydelen. Blir det mindre tilgjengelighet, og endres vårt trafikkmønster? Forsvinner atmosfæren i mange av gatene? Hvor påvirket blir miljøet når gamle butikker må stenge og nye dukker opp, for kortere eller lengre tid? Hvordan oppleves forandringene for de gamle, kjente butikkene, og hva betyr alt dette for vårt hverdag på gateplamet? Er mangfoldet på gateplanet sikret?

Temaet angår oss alle!

Debattpanelet vil bestå av to bydelspolitikere, i tillegg til én representant fra Majorstuen og Bogstadveien Næringsforening og én butikkeier i Neuberggaten.

Dette blir et åpent møte så du må gjerne ta med en interessert som ikke er medlem av historielaget. Vi satser på at det blir plass til alle!

November 29

Vårt populære førhjulsmøte